За Leatherman

Заводът Leatherman се намира в Портланд, щата Орегон. Промишлено предприятие, създадено от предприемчивостта на само един човек. Това е сбъднатата американска мечта.

След пътуване из Европа с един раздрънкан Фиат 600 се ражда идеята за този инструмент, превърнал се в международен феномен със своите 25 милиона произведени бройки. Клещите Leatherman са идеални за лов, риболов, за домашния майстор и са ценен помощник в разрешаването на най-разнообразни ежедневни проблеми.

Успехът в цифри:

1983 – годината на създаване на “Leatherman tool group”.
80 – страните, в които се продават клещите Leatherman
25 милиона – продадените бройки
500 – първата поръчка през 1983 г.
30 000 – бройките вече продадени през 1984 г.
15 000 – минималният брой клещи, реализирани всеки ден по света.
6 – бройките Leatherman, продавани всяка минута по целия свят
300 – процесите на обработка, през които преминава всяка произведена бройка
450 – броя на служителите в предприятието

Историята на тези многофункционални клещи датира от 1975 година, след покупката на един Фиат 600. “Раздрънкана кола, която купихме евтино, но аз и жена ми се нуждаехме от нея за да направим туристическа обиколка из Европа. Беше пътуване, изпълнено с приключения”, разказва Тим Ледърман – американец от Орегон, преминал през какви ли не професии: от учител по английски до механик на хеликоптери. “Девет месеца обикаляхме като туристи в постоянна борба с множеството неудобства, които ни сервираше нашето приключенско ежедневие. Все нещо трябваше да се поправя по колата, а бойскаутският нож, който носех със себе си, ставаше идеално за рязане на хляб и сирене, но не ми помагаше да разреша техническите проблеми. Реших, че ми трябва нещо по-специално и по-комплексно”.

Така, след завръщането си в Америка Тим се залавя с разработването на проекти и създаването на прототипи, с тяхното изпитване и усъвършенстване. Помага му неговият приятел Стив Берлинер, чийто баща държи механична работилница. Тук двамата работят упорито за постигане на набелязаната цел: създаването на инструмент с голяма практическа полза, изделие, което да кара да хората да си го купят.

През 1980 г. Тим Ледърман патентова модела “Pocket survival tool”. Но от патента до търговската реализация минава време – три години, необходими за натрупване на средства за пускане на производството.

“Изчислихме, че за да обезпечим покриването на средствата за оборудване, ни трябват 2 000 купувачи. Влязохме в мрежата” – спомня си Тим Ледърман – “с един каталог, който разпращахме по електронна поща. Със Стив се бяхме уговорили, че ако получим поръчка, ще направим фирма. Получихме поръчка за 500 клещи и удържахме на думата си: създадохме “Leatherman tool group”. Производството на многофункционалните клещи можеше да стартира”.

Рекордна здравина

През 1984 – първата година на производство в пълен режим, целта е да бъдат продадени 5 000 бройки. “Leatherman” обаче е “бомбардирана” с поръчки за 30 хиляди бройки – трамплин за отскок в една дейност, чийто продукт за броени години се налага като световен феномен.

Много са причините, които носят на този малък инструмент голям успех като подръчно пособие за рибари, ловци, майстори, off-road маняци и любители на живота сред природата. Преди всичко изключителното качество на изделието, което преди да влезе в магазина е подложено на пресоване, тестване и преминава през “инквизицията” на повече от 300 процеси на обработка, от които излиза със сертификат и абсолютната гаранция за 25 години живот.

Когато е попитан за качеството и надежността на произвежданите инструменти, Тим простичко отговаря: „Моето име стои на всеки инструмент!“

Тук става дума за един рекорд. “Обикновено хората подменят с ново, без да се питат защо старото се е счупило” – споделя Тим Летърман. “Защо се купуват нашите клещи? Защото нито едно такова пособие в световен мащаб не е в състояние да гарантира същото ниво на качество, трайност, здравина и прецизност на детайлите. От първия момент, в който започнах да произвеждам моите клещи, целта ми беше да ги направя уникални, без конкуренция”.

За това, че думите на Летърман не са празни приказки свидетелстват хилядите послания, които пристигат в предприятието от цял свят. Писма и истории на щастливи клиенти, които разказват как клещите са ги извели от затруднение, помогнали са им да преодолеят неразрешим на пръв поглед проблем. “Да” – подчертава Тим, “разказите са изключително разнообразни. Представете си, в Африка даже ги използват за вадене на зъби…”.

Въпреки, че Тим Летърман днес вече е пенсионер, той посещава фабриката поне един път месечно и все още е в управлението на компанията.

Източник: leatherman.bg

Реклами
%d блогъра харесват това:
close-alt close collapse comment ellipsis expand gallery heart lock menu next pinned previous reply search share star