Балисонг от Robert Klaas

Ножът е купуван лятото на 2005 г. от магазина на Солинген на Пиротска. Интересното е, че не бях отишъл за него специално, а си купих един автоматичен, на който впоследствие видях, че острието криви яко на ляво и го замених за тази пеперудка на следващия ден. Първоначално изобщо не ме кефеше, тъй като исках автоматичен нож, но после някакси го възприех и години наред ми беше постоянно в джоба.

Върху острието от лицевата страна е щампована някаква коронка, под нея пише Робърт Клаас, от другата страна пише 440. Острието е с дължина около 10 см, дръжката е 12 см. Вероятно е произведен в Пакистан, както повечето неща на фирмата. Острието е с черно тефлоново покритие, което за мое учудване не е мръднало изобщо през тези години.

Дръжката е изработена от алуминий, боядисан в зелено и в нея има декоративни метални вложки, държащи се на лепило. При няколко измивания се разлепиха. Доста се колебах дали да ги махна тотално, но ги залепих отново. Нитовете, държащи острието са стабилни, стоманени, добре обработени. Улеят в дръжката за средния нит на основата на острието е грамотно направен и в отворено положение острието не се клати наляво-надясно, както при повечето китайски пеперудки. Отзад пластината, съединяваща дръжките в отворено положение е изработена от някаква неясна за мен сплав. Може би тя е нещото което ме дразни, можеха да сложат стоманена, но тя не влияе по никакъв начин на функционалността на ножа.

От гледна точка на употреба съм го носил в продължение на няколко години непрекъснато с цел самозащита. През това време съм го ползвал за рязане на хранителни продукти, отворил съм няколко консерви с него, за да тествам покритието. Върха съм го тествал върху пейка и не се огъна, за разлика от този на една друга пеперудка на фирмата.

За цената от 19 лв., за която го взех съм доволен. Мога смело да заявя, че това ми е най-качествената пеперудка в колекцията. Компактна е, олекотена, много лесно се носи в малкия джоб на дънките – не се усеща изобщо. За тези, които вероятно ще попитат откъде да си вземат такава, ще кажа, че тогава беше само тази бройка и оттогава не съм виждал такава. Знам, че не е нищо особено, но на мен си ми харесва, навява ми определени спомени и затова й посветих и това ревю.

