Историята на ножове SOG

Основана през 1986 г. от Спенсър Фрейзър в апартамента си в Санта Моника, SOG Knives започват с първия и единствен продукт – възпоменателен нож с фиксирано острие, продаващ се на цена от 169 долара, базиран на оригиналния дизайн на военния нож SOG от виетнамската война.

През 1988 г., SOG представиха първият си сгъваем нож – Tomcat, който спечели годишната награда на списание Blade Magazine. Това е една от многобройните награди, които SOG са получили за иновативни продукти и идеи през годините.

През 1990 г., SOG въведе инструмента Tool Clip първиат мултитул на компанията, който ги поведе към нови и много по-широки области, включително индустриалните и търговски пазари. Мултитуловете на SOG са усъвършенствани през 1995 г., когато г-н Фрейзър изобретява Compound Leverage – патентован дизайн, който придава на мултитуловете допълнителна здравина (това е един от първите уникални патенти; днес компанията има над 50 патента на своите уникални изобретения).

През 2000 г. компанията създаде изцяло нова патентована концепция – SOG Assisted Technology, която прави отварянето на сгъваем нож по-лесно и по-бързо; с въвеждането на тези продукти, SOG се утвърди като първият производител на ножове, който разшири своята линия включваща широк обхват от сгъваеми ножове, мултитулове и широк асортимент от фиксирани остриета.

През 2009 г., SOG си партнира с MCC Capital Partners – частна инвестиционна компания, специализирана в растежа на маркови компании за потребителски продукти. Това партньорство довежда до масивен ръст на марката SOG и по-нататъшно проучване на неизползвани пазари.

През август 2011 г., SOG си партнира с инвестиционна група, състояща се от Gladstone Investment Corporation, The Mustang Group и Montlake Capital. Всеки член на инвестиционната група е опитен инвеститор в малки и средни фирми и те се фокусирали върху подкрепата на SOG за следващия етап на растеж.

Днес SOG е добре позиционирана за ефективно и професионално да обслужва своя нарастващ списък от клиенти, като същевременно се запазват традициите на качеството на продуктите, иновациите и силата на марката SOG.

“SOG започна преди около 25 години в апартамента ми с проста философия – за създаване на иновативни продукти, които впечатляват още с изваждането им от опаковката. Въпреки, че компанията се е разрастнала, нашата философия е останала непроменена. Днес най-голямото ми удовлетворение е да получавам писма от целия свят, описващи как продуктите на SOG са запазили този стандарт. Това е, което ни вдъхновява да продължим да създаваме страхотни продукти, които да ви помогнат да посрещнете предизвикателствата на взискателния свят”.

Спенсър Фрейзър – основател и главен дизайнер на SOG

http://sogknives.com/

Advertisements