Fury

Най-използваният от мен нож. Въпреки, че е китайски мисля, че все пак заслужава да му посветя няколко реда. Има доста голяма сантиментална стойност за мен и ми навява хубави спомени. Купен е преди доста години (не помня вече колко точно) един слънчев съботен предиобед от подлеза на ЦУМ за 12 лева. Веднага ми привлече вниманието сред другите китайци. Оттогава този модел не съм го виждал никъде, иначе бих си купил и втори такъв без никакво колебание.

Толкова масивен и тежък фолдър рядко се среща, независимо оригинален или китайски. Нямам представа дали е копие на някой оригинален модел или не е. Общата му дължина е 23 см – 10 см острие и 13 см дръжка. Дебелината на острието е 2.4 мм приблизително. Формата му е клип пойнт, скосяването е холоу грайнд. Стоманата предполагам е 420, вероятно закалена до 52-53 единици по Рокуел (но това са мои предположения на база на ползването му). Тъмбстъда в момента е мое дело, защото първоначалния не беше добре закрепен и падна. Острието се отваря бързо, плавно и лесно.

Като го взех не беше особено остър. През годините промених заточването, махнах вторичния скос и в момента е заточен на 10 градуса, направил съм му стропинг и бръсне за страх. Стоманата е сравнително мека и лесно се заточва.

Забележителното при ножа е масивната му дръжка, съставена от две много масивни (по 3 мм дебели) стоманени пластини занитени на няколко места. В тях, както виждате от снимката има множество прорези за олекотяване, но въпреки тях ножът е поне 200 г. Разбира се, аз обожавам тежки ножове и за мен теглото не е проблем. В края на дръжката има отвор за паракорд. Не съм имал проблеми с припълзване на дръжката.

Заключването е беклок, който не е мръднал през тези години, има разбира се редовния вертикален луфт, но не е поддал досега изобщо. Ножчето е снабдено и с масивен клипс за носене, прикрепен към дръжката с 3 болтчета.

Още щом го купих отрязах няколко рози от една градинка за жената, за да го тествам. С него съм рязал какво ли не от храна до кабели, картон, пластмасови туби, клони, мятал съм го по дървета да го забивам, чупил съм орехи и бадеми с дръжката, падал е нееднократно върху цимент, мозайка, асфалт, но поради стоманената конструкция няма никакви последствия. Цепил съм също кокосов орех върху мозайка, справи се без особени трудности и острието не се нащърби. Забивал съм го в пейка да видя устойчивостта на върха и за голямо мое учудване не се изкриви. Въобще преминал е през множество изпитания, някои твърде несвойствени за нож. Не откривам минуси в него.

