JUNGLEE SPECIAL FORCES

От доста време не съм писал ревю на нож, но общо взето ми се изчерпаха моделите, които съм ползвал и от които имам някакви впечатления. Болшинството от ножовете, които съм си купил са основно за колекция и общо взето не ги ползвам.

Предистория
Сега се сетих за този модел, купен през ноември 2008 г., разглеждайки няколко негови снимки. Близо половин година преди това го разглеждах всеки път като влезна в магазина (тогава все още обикалях магазините) и все не му се решавах, докато най-накрая си го взех. Хареса ми дизайна (сходен или изкопиран от СОГ, незнам), приличната стомана (знам АУС 8 вече не е на мода, ама аз съм старомоден) и усещането в ръката. Често казано не бях чувал за такава марка Джънглий, а и в нета няма кой знае колко информация за нея. Този модел е направен по лиценз в Тайван.

Острие
То е с дължина 12.4 см, изработено от стомана АУС 8 А с твърдост около 58 по Рокуел. Клип пойнт острие, както казах по-горе взаимствано от СОГ, скосяването е холоу грайнд. Има частична серетация и е оксидирано, най-вероятно с титаниев нитрид. С изваждането от кутията бръснеше. Фабричното заточване  така на око е около 30-35 градуса, типично за тактическите ножове. Дебелината на острието е 3.5 – 4 мм. Фолс ейджа не е заточен.

Дръжка
Тогава все още нямах СОГ Сийл Пъп, но нещото, което ми направи приятно впечатление в Джънгли бе именно по-удобната му дръжка. В пъти по-мека и по-удобна от тази на СОГ. Изработена е от Кратон, не е релефна от всички страни, само от лицевата и задната, но въпреки това осигурява здрав и сигурен захват. В края й има дупка за паракорд в която се вижда танга на острието. в предната част е оформен гумен гард. Дължината на дръжката е 11.4 см

Кания
Изработена е от кордура и твърда подложка и има възможност за различни закрепвания с малко повече тактическо въображение. Даже към ножа е приложен найлонов ластичен ремък за закачане през рамо. На мен лично този вид закрепяне не ми харесва особено. Но ако се закрепи под мишницата може да се вади буквално за секунди.

Впечатления
Ножът го носих около 2 седмици непрекъснато с мен, закачен на колана. Не ми е тежал изобщо, не се подава под кожено яке. Макар, че моето мнение едва ли е обективно, тъй като аз открай време съм свикнал да мъкна далеч по-големи и тежки остриета с мен. Ползвал съм го в кухнята за рязане на хранителни продукти. Не съм цепил подпалки и други подобни простотии, неприсъщи за нож. Смятам, че за парите си е добър избор (поне за мен). Основно е предназначен за ръгане и за последно защитно средство на специалните части.

Автор: Emil Angelov

Основател на форума и блога за ножове Metal Blade. Интересувам се от ножове, хладни оръжия, класически самобръсначки, бръсначи, Линукс и метъл музика.