Cold Steel OSS

Ножът е по-евтина алтернатива на класическите къстъм съб-хилт файтъри. Купувал съм го преди няколко години от Росбулармс. Няма конкретна предистория – влязох в магазина, току-що ги бяха получили, изкефи ме много и си го купих.

Въпреки, че от Колд Стийл твърдят, че е подходящ за лов и полеви дейности, според мен моделът си е типично боен нож, с една единствена цел – ръгане на противника. Дизайнът е много агресивен и една атака с такъв нож трудно се отблъсква, защото ножът е двуостър.

Разбира се аз съм го купил с цел колекция, нищо повече – най-много рязане на храна.

Моят модел е от стомана Круп, каквато наскоро Колд Стийл бяха закупили в огромни количества и направиха доста модели от нея. Сегашната разновидност на пазара е от АУС 8. Малко ме е яд, че не успях да го намеря от Карбон 5, но не е болка за умиране.

Общата дължина на ножа е 34 см – острие 21 см, 13 см дръжка. Както споменах по-горе острието е като на кама – двустранно заточено, еднакво остро и от двете страни, с дебелина 5 мм. Дръжката е от Кратон и е страшно удобна, вторият гард зад показалеца фиксира ножа „желязно” в ръката. Има и дупчица за паракорд. Калъфът е пластмасов – Secure-Ex®, с възможност за разнообразно прикрепяне към тактическото облекло.

Общите ми впечатления са – лек и удобен нож, агресивен дизайн, изключително остър и гъвкав, подходящ за самоотбрана.

Автор: Emil Angelov

Основател на форума и блога за ножове Metal Blade. Интересувам се от ножове, хладни оръжия, класически самобръсначки, бръсначи, Линукс и метъл музика.