Victorinox Bantam – първият ми нож

Моя първи нож го получих като подарък от баща ми преди 22 години, разбира се Victorinox, модел Bantam. Нищо особено като модел, но тогава бях силно впечатлен от червените скали, бялата емблема със швейцарски кръст, перфектната изработка, а и в детските ръце си е солидно сгъваемо ножче.

Включва острие плюс комбинирана отварачка за бутилки и консерви. Поне 5-6 години беше неразделно с мен в джоба ми, докато скалите не паднаха от само себе си. След това го замених с куп други модели и преди 4 години го преоткрих забутан в едно чекмедже.

Веднъж, още като ученик тръгнах да преправям един кабел за касетофон с него и почнах да дялкам гумата отпред на буксата, докато в един момент усетих, че съм забравил кабела включен в контакта и веднага щом острието допря вътре до метал се чу як пукот, който ме изхвърли на 1 метър. За щастие целидора предотврати токът да ме разтресе.

На мястото, на съприкосновението между острието и метала на кабела се беше отчупило парче с размери 3 на 3 мм. Едва го възстанових махнал съм поне 3 мм от ширината на острието. След това при употреба забелязах, че стоманата е станала доста чуплива.

Точил съм го много пъти. В момента го точа на съвсем малък ъгъл, не повече от 5 градуса на фина водна шкурка и става като бръснач. Ето това е останало в момента от първия ми нож. Колко бири е отворил и винтове е развъртял, и продължава… Жалко, че все още в България не се продават само скали, иначе ще си купя нови, за да го осъвременя малко.

