S&W Homeland Security

В началото на 2007 г. се сдобих с този модел – S&W Homeland Security и сега се сетих, че не съм му направил ревю. Преди това, близо 2 години по-рано бях разглеждал модела в един магазин за оръжия на Петте кьошета, който вече не съществува и тогава ми направи много силно впечатление – огромен, дебел, тежък, с уникален дизайн. Е, вярно ще кажете дизайна е на Екстрема, но въпреки това и този си е уникален, а и скоро не мисля да дам толкова пари за последната марка.

Подобно е на Екстрема, но много по-евтино – 120 лева, защото е направено в Китай, дизайнът е на Морган Тейлър. Стоманата е 440 хирургическа (даже пише че е кована, което разбира се не е истина). Ножът не е много добре заточен, изобщо не бръсне. Формата на острието е американизирано танто, както го водят, от горната му страна има някакво назъбване, подобно на трион, което ме съмнява че ще върши особено добра работа, по-скоро декорация. Покритието е титаниев нитрид. 7 мм дебелина на острието, фул-танг конструкция, 35 см е общата му дължина. Тежи 500 г. Води се боен нож за оцеляване. Дръжката е от две махащи се пластини G-10.

Нещото, което не ми харесва, това е канията – направена от много долнопробна пластмаса, която лесно се напуква (особено при затягане на винтчетата, държащи кордурената обшивка). В реални полеви условия най-вероятно канията ще се счупи.

Ножът съм го носил на една екскурзия на Витоша. Там сцепих няколко клона – покритието се оказа надеждно – нямаше и следа по него. А също го забивах в снега за да премина през един стръмен и заледен склон (издържа и мен и жената). Предполагам че е и добър копач като цяло.

Това е общо взето, нож който не би се харесал на болшинството.

Автор: Emil Angelov

Основател на форума и блога за ножове Metal Blade. Интересувам се от ножове, хладни оръжия, класически самобръсначки, бръсначи, Линукс и метъл музика.