Buck Omni Hunter 12 Point Large Guthook

Дължина на острието: 4″ (10.2 cm), стомана: Satin Finish 420HC Stainless Steel, кания: Кордура, дръжка: гума, тегло: 7.3 oz. (207.8 г).

Острието е изработено от типичната за ниския и средния клас ножове 420 НС, закалена до 58 по Рокуел, като дължината му е 10 см, широчината приблизително 5 см в най-широката си част. Дебело е 3 мм. В предната част има специализирана кука за изкормване на дивеч. Разбира се не съм я ползвал, тъй като не съм ловец. Пробвах с нея да отворя бутилка бира, но не ми се отдаде, тъй като ъгълът под който е направена не позволява тази допълнителна функция.

Нещото, което леко ме подразни в ножа, е че около логото на Бък в повърхността има леки дупчици, от които за щастие все още не е тръгнала ръжда.

Дръжката е от гумирана термопластмаса, доста удобна (като в края има отвор за прокарване на корда) и е значително по-голяма от острието. Общата дължина на ножа е 25 см, конструкцията му е фултанг.

Канията е стандартна кордурена, с пластмасова втулка в нея. Малко по-интересно е направена, от останалите кордурени, които доста ме дразнят като цяло. Все пак при нож за 100 лева могат спокойно да сложат кожена, и то не само при този модел, а и при много други, но както и да е.

Тестове с него не съм правил, рязъл съм клон на Витоша и основно хранителни продукти, така че не нямам особени впечатления за режещите му способности. Предполагам, че е като останалите бъкове.

Общи впечатления: удобен, компактен, остър, интересно направена кания, направен е в САЩ, сравнително поносима цена (поне за мен).

Автор: Emil Angelov

Основател на форума и блога за ножове Metal Blade. Интересувам се от ножове, хладни оръжия, класически самобръсначки, бръсначи, Линукс и метъл музика.