Арсенал Командо

ak-011b

Добре познат на всички ножомани. Масивен, дълъг, тежък. Дължината му е 32 см – 19 см острие и 13 см дръжка. Тежи около 450 г. Стоманата нямам представа каква е, но доколкото четох е с твърдост 55 HRC. Острието е 4.5 мм дебелина. Широчината на режещия ръб е около 2.5 см. Захващането на острието към дръжката е посредством два нита с диаметър 3 мм.

Гарда е заварен за дръжката и в горната си част може да се ползва като отварачка за бира (много лесно я отваря). Върху острието има малки зъбчета, подобни на трион, с които вече отрязах две дъски и не се затъпиха. едва ли обаче са подходящи за рязане на метал.

Дръжката е куха и е с дебелина поне 7 мм, завършваща с тежка метална капачка (100 г), която може да се използва като чук (или за трошене на ядки).

Вътре може да се поставят корда, кукички, малко (много малко) компасче или пък режеща тел. Вторият нит е в основата на острието и е заварен. Продава се с кания или без. Аз успях да си купя (като цяло много трудно влезна в канията – не е много добре направена).

Ножа е покрит с някакво тефлоново покритие, върху което лесно оставят следи при рязане. Стоманата не ръждясва. Тествал съм го 2 часа във вода, извадих го, оставих го да изсъхне и няма и петънце ръжда. Дръжката е херметизирана, вътре не попадна вода. Цената му е достъпна. Не е подходящ обаче за рязане на кабели под напрежение.

За мен ножа си е страхотен – най-добрият български нож до момента. Още не съм го пробвал в планината. Не е подходящ обаче за хвърляне (въпреки че някои са го хвърляли). Според мен би ме издържал ако стъпя върху него, но с режещия ръб надолу. Дизайна си е на типичен Бауи нож.

